Aanbod

Naar overzicht

Omgaan met verschillen in de rekenles

De scholing is bedoeld voor leerkrachten, rekencoördinatoren, ib’ers en andere belangstellenden die meer kennis willen krijgen over het omgaan met zwakke en sterke leerlingen in de rekenles. In drie bijeenkomsten
behandelen we verschillende deelonderwerpen. De deelnemers krijgen een stevige kennisbasis rondom het thema ‘Omgaan met verschillen in de rekenles, gericht op leerlingen met ernstige rekenproblemen en/of dyscalculie’. Tijdens deze nascholing nemen de deelnemers kennis van vakdidactische kennis rondom rekenen. Welke rekenkundige modellen zijn er? En vooral: hoe zet je deze effectief in wanneer leerlingen uitvallen?
Daarnaast is er elke bijeenkomst ruimte voor het uitwisselen van ervaringen en een oplossingsgericht dialoog met de collega’s. Aan elke bijeenkomst zijn voorbereidingstaken verbonden. De training bestaat uit drie bijeenkomsten:
- Bijeenkomst 1: Hoofdfasenmodel en hoge verwachtingen

- Bijeenkomst 2: Handelingsmodel en drieslagmodel

- Bijeenkomst 3: Ernstige rekenwiskunde problemen en dyscalculie

Bijeenkomsten

Datum
Trainer
Locatie
Tijd
Aanmelden t/m
Beschikbaar
15 oktober 2025
KPC
WIJ de Venen Bestuursbureau
Henry Dunantweg 30
2402 NR Alphen aan den Rijn
15.00 uur - 17.30 uur
15 okt 2025
9
12 november 2025
KPC
WIJ de Venen Bestuursbureau
Henry Dunantweg 30
2402 NR Alphen aan den Rijn
15.00 uur - 17.30 uur
9
26 november 2025
KPC
WIJ de Venen Bestuursbureau
Henry Dunantweg 30
2402 NR Alphen aan den Rijn
15.00 uur - 17.30 uur
9